Jak zarabiać na korepetycjach?

0
1816
korepetycje

Pierwszym skojarzeniem, przychodzącym do głowy po usłyszeniu hasła „korepetycje” są pozalekcyjne zajęcia uczniów, mające na celu polepszenie ich ocen. Jest to błędne rozumowanie. Słownikowa definicja korepetycji jest o wiele szersza. To synonim prywatnych lekcji,  mających pomóc w nauce. 

Z korepetycji można więc korzystać w każdym wieku i w każdej dziedzinie. Nie muszą dotyczyć zajęć typowo szkolnych. Jeśli ktoś ma ochotę na doszkolenie się na przykład w programowaniu czy graniu na gitarze, nic nie stoi na przeszkodzie. Ponadto udzielanie korepetycji nie jest wyłączną domeną dyplomowanych nauczycieli. Korepetytorem może być każdy, kto ma czas i chęć przekazania swojej wiedzy lub posiadanych umiejętności, o ile znajdzie chętnego do korzystania z jego oferty. Najistotniejszą kwestią jest konieczność uiszczenia zapłaty. Im bardziej chwalony i polecany korepetytor oraz ciekawszy sposób prowadzenia zajęć, tym wyższe stawki trzeba płacić za wspólnie spędzony czas. Korepetycje stały się bardzo opłacalnym biznesem. Do tego stopnia, że część osób ich udzielających zarabia tylko w ten sposób.

Jak inwestować, na czym zarabiać? Jak zostać milionerem?

Korepetycje szkolne

Duża liczba dzieci w klasach, dwuzmianowy system nauczania, zamieszanie związane z kolejnymi reformami edukacji nie wpływają pozytywnie na poziom szkolnictwa. Nie dziwi więc rosnące zainteresowanie zajęciami dodatkowymi. Narastający konflikt pomiędzy przedstawicielami władzy a nauczycielami, budzi w rodzicach obawy o przyszłość potomstwa. Wizja słabej pracy przez zaległości z tabliczki mnożenia, działa tak skutecznie, że opiekunowie inwestują ogromne kwoty w „lepszą przyszłość swoich dzieci”. Stawki nauczycieli rosną wraz z rodzajem szkoły, z której pochodzi materiał. Osoby z ostatnich klas liceum, przygotowujące się do matury czy studenci muszą przeznaczyć na jednorazowe zajęcia nawet ponad 150 zł.

Wakacyjne wydatki. Jak nie roztrwonić pieniędzy?

Dodatkowe zajęcia z języka obcego

Znajomość przynajmniej jednego języka obcego na przyzwoitym poziomie to w dzisiejszych czasach konieczność. Grupa docelowa, do której skierowane są propozycje z tej kategorii korepetycji jest  najszersza. Należą do niej zarówno dzieci, jak i dorośli. Umiejętność porozumiewania się, ułatwia znalezienie pracy, a w przypadku zatrudnienia poza granicami kraju jest niezbędna.

Zajęcia mogą odbywać się w grupach lub indywidualnie. Może je prowadzić nauczyciel lub native speaker, czyli osoba posługująca się nauczana mową jako ojczystą.

Zarabianie na szkoleniach

Skierowane są do pasjonatów albo osób w konkretnej potrzebie. Słabo zarabiający księgowy może dzięki nim rozpocząć pracę, jako na przykład informatyk. Wypalona zawodowo fizjoterapeutka może zacząć zarabiać, jako gwiazda internetowych kanałów. Szkolenia mogą zapoczątkować zmiany w życiu. Obecnie możliwości jest tak dużo, że każdy kto ma chęci i odpowiedni budżet (wcale nie musi być duży) ma szansę na osiągnięcie zamierzonego celu.

Podwyżka pensji. Jak o nią poprosić skutecznie?

Jak zarabiać na udzielaniu korepetycji

Już wiesz, że nauczanie innych ma duży potencjał. Żeby go odpowiednio wykorzystać musisz: wskazać rzeczy, w których jesteś dobry, porównać je z rynkowymi potrzebami, zrobić biznesplan, opracować sposób dotarcia do zainteresowanych i skrupulatnie realizować postanowienia. Istotne jest również to czy umiesz przekazać posiadaną wiedzę. Nikt nie będzie chciał płacić za nudne zajęcia.

Najtrudniejszą kwestią jest ustalenie cennika. Warto uwzględnić w nim: zaangażowanie w przygotowanie zajęć, stawki konkurencji, posiadane doświadczenie w wykładanej dziedzinie oraz jej niszowość.

Znaczenie ma także sposób, w jaki rozliczać będziesz zarabiane pieniądze. Korepetycje przez długi czas znajdowały się w czarnej strefie, co oznacza że cała wpłacona kwota trafiała bez umowy do kieszeni korepetytora. Teraz coraz częściej korepetytorzy prowadzą jednoosobowe działalności gospodarcze i wystawiają rachunki za świadczone usługi.

System opłat za lekcje nie powinien budzić wątpliwości. Doprecyzuj ile trwają zajęcia godzinę czy 45 minut, gdzie będą się odbywać i ile wynosi dopłata za ewentualny dojazd. Jeśli klienta ma być zadowolony i polecać twoje lekcje innym, musisz uczciwie go traktować.

Ciekawym rozwiązaniem jest udzielanie korepetycji za pośrednictwem internetu. Komunikatory pozytywnie wpływają na dotarcie do wszystkich zainteresowanych.

Pierwsze miesiące mogą być trudne. Polecenia nie rozejdą się po pierwszych zajęciach, a o klientów bez odpowiedniej reklamy może być trudno. Umieść swoje ogłoszenie na portalach tematycznych, w prasie lokalnej czy na portalach społecznościowych. Daj ludziom szansę na poznanie twojej oferty.

Sprawdź także: Pierwszy wyjazd do spa – poradnik dla początkującego